راهنمای صحیح بنزین زدن

چگونه بهینه سوختگیری نماییم در راهنمای صحیح بنزین زدن

بنزین نوعی گاز مایع بسیار فرار است که در هنگام سوختگیری مقدار قابل توجهی از آن به جای سرازیر شدن به باک خودرو ما تبخیر می شود. برای داشتن کمترین تبخیر ، شما را به مطالعه این مطلب دعوت می نمایم.

  • هنگامی که مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید. همانگونه که میدانیم دستگیره دارای سه حالت کند، متوسط و تند است. در حالت کند میزان تبخیر که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می‌شود حداقل است. همه شیلنگ‌ها دارای محل بازگشت بخار هستند. اگر سریع سوخت گیری کنیم، بنزینی که وارد باک خودرو می‌شود بخار شده و این بخارتوسط بازگرداننده بخار در نازل سوختگیری مکیده و وارد مخزن زیرزمینی می‌شود در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می‌‎دهد بنزین نزده‌اید.
  • ​فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایین‌ترین حد قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ‌بنزین‌ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظ‌تر و متراکم‌تر است. وقتی هوا گرم می‌شود، بنزین منبسط می‌گردد. بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می‌شود که یک لیتر شما واقعاً یک لیتر نباشد.
  • وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. زیرا هر چه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می‎کند. بنزین به مراتب سریع‌تر از آنچه که تصور می‎کنید تبخیر می‌شود. مخازن ذخیره بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند. این سقف به عنوان نقطه صفر بین بنزین و جو عمل می‌کند تا تبخیر را به حداقل برساند. برخلاف جایگاه‌های سوخت، باک خودرو چنین سقف شناوری برای به حداقل رساندن تبخیر بنزین ندارد.
  • هنگام تخلیه تانکر بنزین به مخزن جایگاه سوخت بنزین‌ نزنید. زیرا سوختی که تخلیه می‌شود سبب ‌شده بنزین داخل مخزن به هم خورده و آشغال و آلودگی که معمولاً ته‌نشین هستند، بالا آمده و قسمتی از آن نصیب خودرو شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه