به نام خدا  

سوالات متداول محصولات زادو و هر آنچه باید بدانیم

سوالات متداول محصولات زادو

ترجمه شده از سایت اصلی زادو بخش پاسخ به سوالات متداول محصولات زادو. ترجمه فرهاد عیدی تابستان 1393  

زادو چیست؟

زادو Xado یک شرکت معتبر چند ملیتی به مرکزیت اکراین است که فعالیت خودر را از سال 1991 آغاز و زمینه فعالیت آن تولید محصولات نانو تکنولوژی است که قابلیت ترمیم و احیاء قسمتهای تحت سایش موتور، گیربکس، دیفرانسیل و هیدرولیک بدون باز نیاز به باز نمودن قطعات و در حین کارکرد را دارا می‌باشند.  

نانو تکنولوژی چیست؟

نانو به معنی ذره کوچک است و تکنولوژی نانو به معنی به کنترل در آوردن ذرات مواد برای بروز رفتار دلخواه می‌باشد. مثلا نانو تکنولوژی در خدمت علم پزشکی ،دارو را به قسمتی از بدن بیمار می‌رساند که آن نقطه نیاز دارد.  

احیاگر چیست آیا واقعا نیاز است در ماشین استفاده شود؟

احیاگر را یک دارو فرض کنید اگر موتور خودرو به بیماری صدا، روغن سوزی، افزایش مصرف سوخت، کاهش قدرت و کاهش کمپرس سیلندر و… دچار شده باشد با مصرف احیاگر بهبود می‌یابد. علاوه بر آن احیاگر مانند یک عامل پیشگیری نیز عمل می‌کند و خودرو به بیماریهای فوق مبتلا نمی‌شود. در واقع قطعات مختلف محافظت شده و از مشکلات جدی تعمیراتی در آینده جلوگیری می‌شود.  

پس از تاثیر احیاگر، چه اتفاقی رخ داده است؟

پس از تاثیر احیاگر لایه‌ای بر روی سطوح سایشی شکل خواهد گرفت که خواص منحصر به فردی دارد. نتیجه تست و بازبینی سطوح بازسازی و ترمیم شده پس از 10 بار تعویض روغن به فواصل 10/000 کیلومتر نشان داد که همچنان خراش‌های سطوح سایشی ترمیم  شده باقی ماندند. چنین عملکرد خارق‌العاده‌ای مدیون خاصیت بی‌نظیر احیاگرهاست.  

چگونه محصولات زادو ساییدگی‌های موتور و گیربکس را ترمیم  و احیاء میکنند؟

نقطه‌ای که دچار سایش است اصطکاک بیشتری داشته و حرارت بیشتری نیز تولید می‌کند. در نتیجه ذرات نانو برای ترمیم به آن نقطه جذب می‌شوند و در نهایت سطح مورد نظر با یک لایه بسیار مقاوم بازسازی می‌شود.  

سوالات متداول محصولات زادو

چگونه اطمینان حاصل کنم که تاثیر محصولات زادو صرفا یک تبلیغ نیست؟

شرکت زادو xado در پنج قاره بواسطه قابلیت منحصر به فرد و تکنولوژی انحصاری خود کاملا شناخته شده است. بقاء بیش از 2 دهه در بازار جهانی و کنترل انحصاری این تجارت در صورت بی اثر بودن محصولات، عدم رضایت مشتری و صرفا بواسطه تبلیغات غیر ممکن است. شرکت زادو دارای تاییدیه از کمپانی های بزرگ مانند بنز، دایملر کرایسلر، رنو، ولکس واگن، مان، جنرال موتورز و … همچنین دارای ده ها تاییدیه از سوی مصرف کنندگان داخلی می‌باشد.  

روش استفاده از این محصولات چگونه است؟

برای استفاده از محصولات زادو نیاز به مهارت فنی و ابزار نیاز نیست. فقط کافیست داخل روغن ریخته شوند.  

چگونه می‌توانم اطمینان حاصل کنم استفاده از احیاگرهای زادو  تاثیر مثبت در خودرو من خواهد داشت؟ 

اصل اول استفاده از محصولات زادو(در صورت استفاده به هدف ترمیم و نه پیشگیری) تشخیص درست مشکل است در صورتی که عیب یابی درست انجام شود و مشکل سایشی باشد تاثیر احیاگرها قطعی است.  

خودرو من قدیمی است آیا محصولات زادو قابل استفاده در این نوع خودروها هستند؟

کلیه محصولات زادو در همه خودروها از لوکس و گرانقیمت تا قدیمی و کلاسیک قابل استفاده هستند.  

بعضی از احیاگرها حجم کمی دارند آیا با این اندازه تاثیری هم دارند؟

مقدار براده‌ای که از سطوح سایشی موتور، گیربکس و … بر اثر اصطکاک برداشته شده چیزی بیشتری از حجم احیاگرهای کوچک نخواهد بود.

سوالات متداول محصولات زادو

قطعات با چه مقدار سایش توسط احیاگرهای زادو قابل احیاء و ترمیم است؟

قطعاتی که عمر مفید آنها از 50% نگذشته باشد ترمیم پذیرند.  

آیا زادو قادر به ترمیم قسمتهای لاستیکی موتور مانند لاستیکهای گیت سوپاپ است؟

خیر زادو فقط قادر به ترمیم سطوح فلزی تحت سایش می‌باشد در مورد قطعات غیر فلزی راهی جزء تعمیر و تعویض نیست.  

ضخامت لایه ایجاد شده توسط احیاگرها زادو چه قدر خواهد بود؟

کمتر از یک میکرون در پمپ روغن ،‌  چند صدم میلیمتر در سیلندر و مجموعه پیستون ، چند دهم میلیمتر در چرخ دنده‌ها  

آیا ممکن است لایه سرامیکی از حد مجاز فراتر رفته و باعث قفل شدن موتور گردد؟

خیر هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. در واقع محرک مواد احیاگر حرارت حاصل از اصطکاک است. وقتی لایه سرامیکی شکل گیرد این حرارت به طرز چشمگیری افت می‌نماید و تشکیل بیشتر لایه یاد شده متوقف می‌گردد.  

در صورت نیاز به تراش قطعات موتور آیا سطوح مقاوم ترمیم شده قابل تراش خواهد بود؟

حداکثر عمق نفوذ احیاگر 10 تا 30 میکرون است. تراشکاری موتور برای تعمیر اساسی نیاز به چند دهم میلیمتر خواهد بود. بنابراین تراش از عمق نفوذ احیاگر بیشتر خواهد بود و مانعی ایجاد نخواهد کرد.

آیا ممکن است لایه سرامیکی در حین کارکرد خودرو کنده شود؟

خیر چنین اتفاقی غیر ممکن است. نفوذ مولکولی به عمق 10 الی 30 میکرومتر بین فلز و کاربید فلز صورت خواهد پذیرفت به عبارت دیگر لایه متالوسرام به صورت خاصیت بین نشینی ملکولی روی سطح فلز شکل خواهد گرفت بدین ترتیب هیچ مرز مشخصی بین فلز و لایه سرامیکی وجود نداشته و در واقع بخشی از فلز می‌شود در نتیجه جدا شدن آن در حین کارکرد ممکن نیست.

آیا ممکن است احیاگرها باعث مسدود شدن فیلتر روغن شوند؟

خیر. احیاگرها به راحتی در روغن حل می‌شوند. و از روزنه‌های فیلتر عبور نموده و خود را به سطوح سایشی می‌رسانند. بدون اینکه خواص فیزیکی و شیمیایی روغن را تغییر دهد.

سوالات متداول محصولات زادو

آیا پس از استفاده از احیاگر می توانم مانند تستهای زادو  بدون روغن در موتور رانندگی کنم؟

خیر. رانندگی بدون روغن برای نشان دادن مقاومت بالای احیاگرها در چنین شرایطی صورت پذیرفته است. در طراحی احیاگرها بر روی افزایش عمر مفید قطعات و ضریب اطمینان خودرو در چنین شرایطی تمرکز شده است. روغن علاوه بر خاصیت روانکاری وظایفی حیاتی چون خنک‌کنندگی، شویندگی، ایفای نقش بعنوان مایع هیدرولیک برای عملکرد بعضی قطعات موتور  و… را بعهده دارد پس وجود آن برای موتور بسیار ضروریست. هرچند در شرایط کاهش شدید روغن به هر دلیلی، می‌توان روی محافظت احیاگرها حساب ویژه‌ای باز نمود.

ماشین من صفر کیلومتر و نو است چرا باید در آن احیاگر استفاده کنم؟

از سوی بخش توسعه و تحقیقات شرکت زادو قویا توصیه شده بهترین زمان برای مصرف احیاگرها در دوران آبندی خودرو صفر کیلومتر است. زیرا احیاگرها وقتی قطعات نو هستند بسیار موثرتر عمل خواهد نمود. در نتیجه آبندی سریعتر، ملایمتر، موثرتر و تقریبا بدون هیچگونه از دست رفتن سطوح فلزی اتفاق می افتد.

چه موقع بهترین زمان برای استفاده از احیاگر است؟

هر زمانی که از احیاگر استفاده شود موثر خواهد بود اما مهم‌تر از آن عملیاتی بودن قسمتی که قرار است احیاگر در آن استفاده شود در هر صورت بهترین زمان برای استفاده از احیاگرها دوران آبندی است.  

اثر احیاگرها تا چه مدت در موتور باقی خواهد ماند؟

بر اساس نتیجه آزمایشها اثر احیاگرها 100 هزار کیلومتر و حتی فراتر باقی می‌ماند. برای تقویت مجدد سطح ترمیم شده پس از 50 هزار کیلومتر(در صورت استفاده برای پیشگیری) از احیاگرهای سبکتر استفاده شود. برای حفظ دائمی سطوح احیاء شده می‌توان از روغنهای اتمیک زادو که همگی حاوی احیاگر هستند استفاده شود.  

چگونه ممکن است اثر احیاگر تا 100 هزار کیلومتر در خودرو باقی بماند؟

در صورتی که خودرو تحت شرایط نرمال استفاده شود اثر ضد سایش تا 100 هزار کیلومتر قطعا باقی خواهد ماند.  

چه نوع روغن موتوری برای فرآیند احیاء مناسب است: روغن نو یا کارکرده، روغن سنتتیک یا معدنی …  ؟

تفاوتی ایجاد نمی‌کند احیاگرها با هر نوع روغنی سازگارند و خواص فیزیکی، شیمیایی و ویسکوزیته آنرا تغییر نمی‌دهند. روغن به عنوان حامل برای رساندن احیاگر به نقطه تحت سایش عمل می‌نماید.  

نمیدانم از چه روغنی در خودرو استفاده شده آیا میتوانم از محصولات زادو استفاده نمایم؟

نوع روغن هیچ تاثیری در عملکرد محصولات زادو ندارد.  

آیا توقف خودرو برای مدت طولانی باعث ته‌نشین شدن احیاگر در روغن و از دست رفتن خاصیت آن شود؟

خیر احیاگر هرگز ته‌نشین نمی‌شود. پس از ریختن احیاگر 5 دقیقه موتور در جا کار کند. احیاگر در این زمان به سرعت در روغن حل و دیگر تحت هیچ شرایطی ته نشین نخواهد شد.  

هنگام کارکرد درجا موتور چراغ روغن خودرو من روشن می‌شود آیا احیاگرها می‌توانند در این مورد کمکی نماید؟

دلایل مختلفی برای روشن شدن چراغ روغن وجود دارد. خرابی سنسور،  فرسایش پمپ روغن، سایش یاتاقان‌ها و … در صورتی که سایش بحرانی نباشد قطعا احیاگرها مشکل را برطرف خواهند نمود.  

آیا احیاگرها کمکی به کاهش روغن سوزی می‌نمایند؟

برای روغن سوزی نیز دلایل زیادی وجود دارد از جمله: فرسایش در سیلندر، فرسایش در رینگ‌های پیستون، شکستگی در رینگ‌ها، فرسایش در لاستیک‌های گیت سوپات، خرابی آب بندها و نفوذ روغن از آنها و … به طور کلی در صورتی که مشکل سایشی باشد احیاگرها کمک بسیار زیادی به کاهش و یا توقف روغن سوزی می‌نماید.

چگونه با مصرف زادو بهینه سازی و کاهش مصرف سوخت حاصل می‌شود؟

برای خودروهایی با کارکرد بالا با جبران فرسایش‌های جاری و بازگشت به پارامترهای اولیه عملیاتی موتور مصرف سوخت به صورت چشمگیری کاهش خواهد داشت. در خودروهای  جدید با بهبود سطوح تماس، کاهش اصطکاک و در نتیجه کاهش اتلاف انرژی مصرفی کمک شایانی به این امر خواهد نمود.

در معاینات فنی خودرو گازهای آلاینده موتور بیش از حد مجاز است آیا زادو میتواند به بهبود این وضعیت کمک نماید؟

دلایل اصلی افزایش گازهای آلاینده موتور عواملی مانند: کیفیت سوخت مصرفی، تنظیم موتور، فرسایش موتور و… می‌باشد. در میان محصولات زادو طیف گسترده‌ای از محصولات افزایش دهنده کیفیت و شوینده‌های سیستم سوخت و احیاگرها وجود دارند که بسیار موثر خواهند بود. در این میان قطعا احیاگرها موثرتر عمل خواهند نمود و گازهای آلاینده خروجی را تا 10 و برخی از پارامترها را تا 100 برابر کاهش می‌دهند.

چگونه تاثیر احیاگرها در موتور را احساس خواهم نمود؟

پس از 50 الی 100 کیلومتر رانندگی افزایش قدرت، کاهش صدا و لرزش موتور در شرایط مختلف، افزایش شتاب موتور کاملا محسوس خواهد بود. این تغییر به دلیل اثر احیاگر در افزایش و یکسان سازی کمپرس سیلندرها می‌باشد و کاملا نمایان خواهد بود.

آیا احیاگرها برای انواع موتورها با هر سطح تکنولوژی مفید است یا فقط برای موتورهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

برای احیاگرها تفاوتی ندارد که موتور پیشرفته است و یا کاربراتوری سنتی، مالتی وَلو است و یا سیستم پاشش مستقیم، توربو شارژر دارد و یا سیستم تنفس طبیعی، بنزین سوز است و یا دیزلی، گازسوز است و یا بایودیزل و … هر نوع موتوری که در شرایط عملیاتی باشد می‌توان از احیاگرها در آن استفاده نمود.

برای احیاء موتور دیزل و پمپ انژکتور آن دو محصول وجود دارد آیا می‌توان از این محصول به موازات هم استفاده نمود یا باید جداگانه استفاده شوند؟

بهتر است به موازات هم استفاده شوند. احیاگر دیزل قدرت از دست رفته موتور را باز می‌گرداند. احیاگر پمپ انژکتور افت فشار آنرا بازیابی می‌نماید. در نتیجه اثر این دو محصول در کنار یکدیگر تفاوت بزرگی در روند بهبود موتور دیزل در پی خواهد داشت.

آیا ممکن است احیاگر به توربو شارژر آسیب برساند؟

خیر، احیاگر از توربو محافظت و باعث افزایش عمر مفید آن خواهد شد. یاتاقان شفت توربو با لایه روغنی بسیار نازک محافظت می‌شود. بیشترین استهلاک این یاتاقان در موقع استارت و توقف آن است. چون باعث اختلال در این لایه هیدرودینامیکی می‌شود. احیاگر به ایجاد لایه محافظ از سایش یاتاقان در هر نوع شرایطی جلوگیری می‌نماید.

آیا احیاگرها کمکی به برطرف شدن زوزه گیربکس می‌نمایند؟

برای صدای زوزه گیربکس دو دلیل عمده وجود دارد:

    1. سایش سطح تماس دندانه‌های چرخ دنده‌ها، بلبرینگها و شفتها. در چنین شرایطی احیاگرها بسیار خوب و موثر عمل می‌کنند.
    2. مشکلات در ساخت گیربکس توسط کارخانه که باعث بروز عدم درگیری چرخدندهای گیربکس با الگوی صحیح می‌شود. درچنین شرایطی احیاگرها کمک شایانی به بهبود وضعیت می‌نمایند.

    چگونه ممکن است احیاگرها دقت و کیفیت تعویض دنده‌ها را بهبود دهد؟

    دقت و کیفیت دنده‌ها با تشکیل لایه جدید بر روی سطوح درگیر افزایش می‌یابد. لایه محافظ علاوه بر تشکیل بر روی فلزات آهنی می‌تواند بر روی فلزات غیر آهنی نیز شکل گیرد. در نتیجه قطعاتی از گیربکس مانند دنده برنجی‌ با جنس متفاوت که نقش به سزایی در تعویض دنده دارند نیز از خواص احیاگر بهره‌مند میشوند. بنابراین کیفیت تعویض دنده‌ها به مراتب بهتر می‌شود.

    کدام احیاگر برای گیربکس‌های روبوتایز (دستی بدون کلاچ) که تکنولوژی آنها بین گیربکس معمولی و گیربکس اتوماتیک می‌باشد مناسب است؟

    گیربکس‌های روبوتایز، دوکلاچ و … گیربکس اتوماتیک محسوب و توصیه می‌شود در آنها احیاگر گیربکس اتوماتیک استفاده شود.  

    از کدام احیاگر برای گیربکس‌های معمولی که در آن روغن گیربکس اتوماتیک استفاده میشود باید استفاده نمود؟

    احیاگر گیربکس اتوماتیک استفاده شود.  

    آیا استفاده از احیاگرها برای دیفرانسیلی که دارای سیستم کلاچ قفل اتومات است خطری ندارد؟

    خیر، خطری ندارد. اساس کار چنین سیستمی بر پایه فشار روغنی است. این فشار توسط گشتاور کلاچ اصطکاکی بوجود می‌آید. و ارتباط مستقیم با خاصیت گرانروی روغن دارد. این احیاگر بر روی گرانروی روانکار بی تاثیر است در نتیجه برای چنین ساز و کاری کاملا ایمن است.

    سوالات متداول محصولات زادو

    در گیربکس اتوماتیک CVT با تسمه V شکل چند سرعته آیا استفاده از احیاگرها تاثیری خواهد داشت؟

    بله قطعا موثر خواهد بود. نقطه ضعف این سیستم سطح تماس V شکل تسمه با پولی است که با احیاگرها کاملا محافظت خواهد شد. همچنین سایر قطعات مانند: چرخدنده‌ها، بلبرینگ‌ها و کوپلینگ‌ها نیز تحت عملکرد ترمیم و حفاظت احیاگرها قرار خواهند گرفت.  

    نمی‌دانم از بین احیاگر وان استیج و احیاگر متال کاندیشنر ماکزیمم کدام یک را باید انتخاب نمایم؟

    هر احیاگر ویژگی خاص خود را دارند:

     

      • احیاگر وان استیج برای هر نوع خودرو با هر تکنولوژی در یک مرحله و سریع فرآیند احیاء را انجام میدهد.

      • احیاگر متال کاندیشنر ماکزیمم نیز قابل استفاده برای همه نوع خودرو، علاوه بر احیاگر، کیفیت روغن موتور و خواص روانکاری آنرا را نیز ارتقاء می‌دهد.

    در نهایت همه احیاگرها کار ترمیم و محافظت موتور را انجام می‌دهند. برای انتخاب احیاگر مناسب برای خودرو خود با کارشناس فنی زادو تماس بگیرید.  

    آیا استفاده از روغن مرغوب خودرو مرا از احیاگر بی‌نیاز خواهد نمود؟

    تولید کنندگان درتلاش دائم برای کاهش هزینه های تولید خود هستند. کارخانه‌های تولید روغن موتور از این قاعده مستثنا نیستند. غالبا خواص روغن‌ها در حدیست که حداقل نیازهای الزامی را برآورده نماید نه فراتر از آن. در نتیجه هیچ خودرویی در هیچ نقطه دنیا بی‌نیاز استفاده از احیاگرها نیست.

    آیا سازندگان خودرو استفاده از احیاگرهای زادو را توصیه می‌نمایند؟ هر چند به صورت مداوم شاهد ارتقاء سطح تکنولوژی و طراحی خودروها هستیم. ولی در طراحی هیچ خودرویی تغییر کیفیت سوخت و یا روغن لحاظ نشده است. هر قطعه و قسمتی از خودرو دارای عمر مفید مشخص می‌باشد. احیاگر به افزایش عمر مفید قطعات، ایمنی و ضریب اطمینان آنها کمک بسیار زیادی می‌نمایند. در نتیجه استفاده از احیاگرها توسط هیچ سازنده خودرو نفی نشده است.

    علامت (RF) بر روی جعبه احیاگرها به چه معنی است؟

    اختصار شده دو کلمه (Revitalization Factor) به معنی عامل احیاء می‌باشد. در واقع نشان دهنده مقدار احیاگر موجود در محصول است. احیاگر با علامت (RF 100)  دارای حداکثر خواص بازسازی و ترمیم می‌باشد. در نتیجه سطوح کاملا تعمیر و محافظت خواهند شد و اثر آن تا 100 هزار کیلومتر باقی خواهد ماند. (RF) کمتر از 100 برای شرایطی که ترمیم و محافظت کمتری مورد نیاز است.

    آیا احیاگرها سمی هستند؟

    خیر به هیچ وجه سمی نیستند. احیاگرها قابل استفاده در کارخانجات صنایع غذایی بوده و برای این منظور گواهی‌های لازم را دارا هستند.  

    پایان پاسخ به سوالات متداول محصولات زادو در صورتی که جواب سوال خود را نیافتید با کارشناس فنی مشورت نمایید.  

    آخرین بازبینی: آذر 1401  

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دلیل بازگشت وجه