به نام خدا

روغن هیدرولیک به مرور زمان تغییر رنگ داده و تیره می‌شود. دلایل این تغییر رنگ عبارتند از: آلودگی ناشی از فرسایش، متراکم شدن رطوبت، عدم عملکرد صحیح سیستم و … در چنین شرایطی روغن حتما باید تعویض شود.

تعویض روغن هیدرولیک نیز جزء سرویس‌های دوره‌ای خودرو می‌باشد که باید به آن توجه شود. و هر 2 الی 3 سال یا هر 40 تا 60 هزار کیلومتر تعویض گردد. در غالب مواقع تعویض باید توسط مکانیک صورت پذیرد.

از اینرو برای خودروهای با کارکرد بالا قویا توصیه می‌گردد که دوبار به فاصله کوتاه آنرا تعویض تا از خروج کامل آلودگی‌های‌ جمع شده در سیستم اطمینان حاصل شود.

هنگام تخلیه فرمان خودرو را به چپ و راست بچرخانید تا روغن باقیمانده در جعبه فرمان نیز تخلیه گردد. در حین انجام اینکار موتور خودرو حتما باید خاموش باشد در غیر اینصورت پمپ هیدرولیک حتما آسیب خواهد دید.

در صورتی که تصمیم دارید از احیاگرهای فرمان زادو برای محافظت و افزایش راندمان سیستم هیدرولیک خودرو بالای 40 هزار کیلومتر استفاده نمایید ترجیحا ابتدا روغن هیدرولیک را تعویض نمایید. در فرمولاسیون احیاگرهای یاد شده مقداری شوینده وجود دارد. در صورتی که احیاگر در روغن کثیف ریخته شود ممکن است آلودگی‌ها حل شده باعث سفت و سخت شدن چرخش فرمان گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه