به نام خدا

رفتارهای حادثه ساز در رانندگی

رفتارهای حادثه ساز در رانندگی که هر روز شاهد آن هستیم

نادیده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی اغلب شهروندان به صورت امری کاملا عادی بدل شده است. اگر صادقانه قضاوت کنیم گهگاهی ما هم برای زودتر رسیدن به مقصد چشممان را روی بعضی از قوانین عبور و مرور میبندیم هر چند که خود از رانندگان بی ملاحظه بیزار باشیم. در این پست به تعدای از اشتباهات و قانون‌شکنیهای رایج در رانندگی می‌پردازیم.

رانندگی با سرعت پایین در لاین سرعت و بالعکس:

بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت و یا رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات و حوادث جبران ناپذیری میشوند.

انتقام در رانندگی:

پیش آمده که با اشتباه یک راننده ، راننده مقابل درصدد انتقام گیری برآمده است و با حرکت ناگهانی به سمت خودرو فرد خاطی و یا کارهایی از این قبیل ، اقدام به فرو نشاندن خشم خود و یا به قول این قبیل راننده‌ها در صدد دادن درس عبرت به فرد مقابل، برآمده اند. به یاد داشته باشید هرگز پاسخ اشتباه را نباید با اشتباه داد. 

نادیده گرفتن موتور سوارها توسط رانندگان خودرو: 

بنا به تجربه شخصی برخی از راننده ها، موتور سوار را کلا نادیده میگیرند مگر آنکه موتور سوار در جلوی خودرو آنها قرار داشته باشد که در آن صورت به چشم مانع به آن نگاه میکنند .  

نادیده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی توسط موتور سواران:

برخی از موتور سواران به دلیل قدرت مانور موتور سیکلت در فضای شهری کمترین احترام برای قوانین قائل نبوده و این کار خود را نوعی زرنگی می‌دانند.

نشاندن کودکان روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار:

این کار بسیار بسیار خطرناک است در یک تصادف کوچک و بازشدن ایربگ احتمال مرگ کودک بالا خواهد بود بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب نشانده شود.

بی توجهی به عواقب پارک خودرو در محل نامناسب: 

متاسفانه این موضوع اپیدمی شده است ، رانندگانی که برای خرید از سوپر مارکت، داروخانه، کیوسک مطبوعات، میوه فروشی و … خودرو خود را در محل نامناسب که باعث کند و یا توقف رفت و آمد شده پارک نموده و با خیال راحت به انجام کارهای خود می پردازند.

پارک خودرو در خلاف جهت خیابان:

زمانی که ماشین مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک و و شود ، اگر خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته می شوید.

نظر شما چیه؟ مواردی که از قلم افتاده و یا تجربیات مرتبط خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیل بازگشت وجه